Ίδρυση νηπιαγωγείων με προσωπικό πανεπιστημιακής εκπαίδευσης φέρνει η υποχρεωτική διετής προσχολική εκπαίδευση

Παιδικοί σταθμοί, δημοτικοί ή ιδιωτικοί, που θέλουν να κρατήσουν τα παιδιά 4 ως 5 ετών, θα πρέπει να ιδρύσουν νηπιαγωγεία, στελεχώνοντάς τα με το κατάλληλο προσωπικό πανεπιστημιακής κατάρτισης, τόνισε η σχολική σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας Μαρία Μπασιούτα μιλώντας Στο Κόκκινο και τους Προκόπη Αγγελόπουλο και Γιώργο Τραπεζιώτη. Απέρριψε εξάλλου την πιθανότητα να ανακύψουν προβλήματα χωρητικότητας, καθώς η εξαγγελία αφορά βάθος τριετίας.

12 Μαΐου 2017 12:05:27

«Τα νηπιαγωγεία και στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη και στην επαρχία έχουν υποδομές, απλώς σε Αττική και Θεσσαλονίκη λείπουν αίθουσες ... γι΄ αυτό ο υπουργός είπε ότι θα γίνει σταδιακά η υποχρεωτική διετής προσχολική αγωγή, όχι από το Σεπτέμβριο ... είπε ότι θα γίνει σε μία τριετία», διευκρίνισε αρχικά η κ. Μπασιούτα.

Απέρριψε εξάλλου την πιθανότητα να υπάρξει κύμα εγγραφών προνηπίων (4-5 ετών) φέτος στα νηπιαγωγεία, καθώς όπως είπε «κάθε χρόνο από το 1985 που ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος, αναφέρει στο άρθρο 1 ότι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση παρέχεται στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, ενώ στο άρθρο 2 ότι στα νηπιαγωγεία η φοίτηση είναι διετής».

Σημειώνεται ότι λίγο νωρίτερα θέμα χωρητικότητας, προσωπικού αλλά και κοινωνικών παραμέτρων έθεσε η ΠΟΕ-ΟΤΑ μέσω του Βασίλη Γκιτάκου, που επίσης μίλησε στον 105,5 Στο Κόκκινο.

Δεν υπάρχει πρόβλημα χωρητικότητας

Αναφερόμενη στην πιθανότητα αναταράξεων στη σχέση μεταξύ δημόσιων νηπιαγωγείων και δημοτικών παιδικών σταθμών, η ίδια σημείωσε ότι «δεν έχουμε αντιπαράθεση με τους παιδικούς σταθμούς ... τα προνήπια είναι 85.000-95.000 κάθε χρόνο ... οι παιδικοί σταθμοί παίρνουν 18.000 μέσω ΕΣΠΑ στη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση ... δεν καλύπτουν ούτε το 20%, δεν έχουν τις υποδομές ούτως ή άλλως».

Συνέχισε μάλιστα διευκρινίζοντας ότι «στα νηπιαγωγεία κάθε χρόνο εγγράφεται το 90% των παιδιών 5 ως 6 ετών (10% είναι στην ιδιωτική εκπαίδευση) και πάνω από 50% των προνηπίων ... οι Δήμοι παίρνουν το 18-20% και τα υπόλοιπα προνήπια ή μένουν σπίτι τους ή πηγαίνουν σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς ... αυτό το πρόβλημα θέλει να λύσει το υπουργείο με την υποχρεωτική εκπαίδευση για το δεύτερο χρόνο ... δεν σημαίνει παίρνω το παιδί με το ζόρι σε μία δομή ... ο γονιός μπορεί να επιλέξει».

Τέλος στην προσχολική εκπαίδευση από προσωπικό χωρίς κατάρτιση

Όσον αφορά τη δυνατότητα τα παιδιά ενός δημοτικού παιδικού σταθμού να παραμείνουν σε αυτόν στην ηλικία των 4 ως 5 ετών, η κ. Μπασιούτα είπε ότι «εάν ο Δήμος ιδρύσει και νηπιαγωγείο, μπορεί να κρατάει τα παιδιά, όπως έχει γίνει σε πολλούς ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς ... η υποχρεωτικότητα φέρνει την ίδρυση νηπιαγωγείων, είτε ιδιωτικών είτε δημοσίων. Η ίδρυση με τη σειρά της φέρνει την υποχρεωτική πρόσληψη νηπιαγωγών των πανεπιστημίων, δεν μπορεί μία κοινωνική λειτουργός ή μία βρεφοκόμος να κάνουν στο παιδί μάθημα, αυτή είναι η διαφορά».

Για τη χωρητικότητα, εκτίμησε ότι «στην επαρχία δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, γράφονται όλα, νήπια και προνήπια, αλλά και οι παιδικοί σταθμοί, αν γράψουν όλα τα παιδιά 3 ως 4 ετών που είναι 90.000 έχουν υπερπληθώρα, θα διώξουν και παιδιά».

Απαραίτητο τα παιδιά άνω των 4 να είναι στο εκπαιδευτικό σύστημα

«Οι παιδικοί σταθμοί», υπογράμμισε η ίδια, «θα πρέπει να κατέβουν στην ηλικία προς τα κάτω, από 2,5 ως 4 ετών παιδιά, είναι κάπου 140.000 παιδιά. Μία κοινωνική πολιτική τι λέει; Καλύπτω μέχρι 4 ετών τη φροντίδα και την αγωγή των παιδιών ... 4 ως 6 είναι ούτως ή άλλως στο εκπαιδευτικό σύστημα από το 1929 και σήμερα η ΕΕ μιλάει για ηλικίες 4-6 ετών στο εκπαιδευτικό σύστημα».

Τόνισε μάλιστα ότι «είναι απαραίτητο το παιδί να βρίσκεται στις δομές της εκπαίδευσης για πολλούς και διάφορους λόγους ... Ένα σημαντικό είναι ότι έγκαιρα αντιμετωπίζονται ειδικές παιδευτικές ανάγκες, με τμήματα ένταξης, ειδικούς εκπαιδευτικούς, πρώιμη παρέμβαση που θα διευκολύνει την ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό».

Ακούστε: