Σε κανονικούς ρυθμούς πλέον τα ολοήμερα σχολεία στη Δυτική Ελλάδα

Αποκαταστάθηκε η «ηρεμία» στα σχολεία της Αχαΐας καθώς έπιασαν δουλειά, συνολικά στη Δυτική Ελλάδα, 105 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων οι οποίοι θα αξιοποιηθούν και στα ολοήμερα. 

26 Οκτωβρίου 2017 12:28:42

Εξ’ αυτών των εκπαιδευτικών περίπου 60 αφορούν Αχαΐας όπου το προηγούμενο διάστημα είχαν παρατηρηθεί μεγαλύτερα ή μικρότερα προβλήματα στη λειτουργία του 57% των ολοήμερων του Νομού. Οι προσλήψεις αυτές ανακοίνωσε ήδη από την περασμένη Παρασκευή και οι εκπαιδευτικοί είχαν διορία μέχρι την Τρίτη να προσέλθουν στα σχολεία όπου τοποθετήθηκαν ώστε, ουσιαστικά, να πιάσουν δουλειά από την Τετάρτη.

Σύμφωνα με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, Κώστα Γιαννόπουλο, ο αριθμός των θέσεων που εγκρίθηκε από το υπουργείο Παιδείας είναι αυτός που είχε ζητηθεί μετά από την μελέτη των κενών που έγινε, ώστε τα πράγματα να μπουν πλέον σε μια σειρά. Οι ειδικότητες αυτές αφορούν μουσικούς, πληροφορικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, γαλλικών, αγγλικών και γερμανικής γλώσσας. Παράλληλα εντός της εβδομάδας αναμένεται και μια σημαντική κάλυψη σε δασκάλους και νηπιαγωγούς ΠΕ70 για τις έκτακτες ανάγκες που αντιμετώπισαν τα σχολεία από την αρχή της χρονιάς.

«Κανένας δεν μπορεί να παρά να ισχυριστεί ότι τα πράγματα μπήκαν σε μια σειρά. Αυτό το λέω ένα μήνα μετά την έναρξη της χρονιάς, όταν τα προηγούμενα χρόνια, ακόμα και τότε που είχαμε τις «παχιές αγελάδες, αυτά γίνονταν πολύ αργότερα, τον Νοέμβρη ή και τον Δεκέμβρη ακόμα. Μερικοί έχουν κοντή μνήμη. Αργήσαμε αυτό το δεν το παραβλέπει κανείς αλλά  κανονικότητα δεν είναι να λέμε ότι πέρυσι είχαμε 21.000 πιστώσεις και φέτος τις έκαναν 24.000 του χρόνου να τις κάνουμε 30.000. Κανονικότητα είναι να υπάρχει μόνιμο προσωπικό στα σχολεία κι εκεί πρέπει να κατατείνουμε όλοι τις προσπάθειάς μας.

Είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι πλέον τα πάντα μπαίνουν σε μια σειρά. Είμαστε χαρούμενοι σε αυτό αν και πάντα τα αντανακλαστικά μας πρέπει να τα προσέχουμε, να τα ελέγχουμε να είμαστε ακόμα καλύτεροι σε κάθε ευκαιρία που μπορεί να παρουσιαστεί», υπογραμμίζει ο κ. Γιαννόπουλος μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7».

Πώς όμως προέκυψε το πρόβλημα με την δυσλειτουργία ορισμένων εκ των ολοήμερων παρά το γεγονός ότι φέτος οι διορισμοί δασκάλων και νηπιαγωγών έγινε πριν την σχολική χρονιά με αποτέλεσμα κανένα τμήμα να μην είναι χωρίς τον δάσκαλό του;

Το θέμα δημιουργήθηκε λόγω της έλλειψης των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων που θα μπορούσαν με τις ώρες τους να επιτρέψουν την πλήρη ανάπτυξη του ωρολογιακού προγράμματος των σχολείων.

«Παλαιότερα  στα ολοήμερα υπήρχαν 50 μαθητές με έναν εκπαιδευτικό. Με την καινούργια δομή του ολοήμερου είναι 25 οι μαθητές για έναν εκπαιδευτικό δηλαδή μειώθηκε και ο απαραίτητος αριθμός μαθητών για να λειτουργήσει το ολοήμερο. Έτσι δεν έφθαναν οι ώρες των εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν 5 ή και 6 τμήματα ολοήμερου με αποτέλεσμα να υπήρχαν σχολεία που λειτουργούσαν με λιγότερα τμήματα ή και σε κάποιες περιπτώσεις δεν λειτουργούσαν ολοήμερα τμήματα. Και τούτο παρά το γεγονός ότι οι γονείς είχαν δηλώσει την επιθυμία να παραμένουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο», εξηγεί ο κ. Γιαννόπουλος.

Μπορούσαν ωστόσο αυτά τα ζητήματα να είχαν αντιμετωπιστεί πολύ νωρίτερα; Ο κ. Γιαννόπουλος παραδέχεται ότι υπήρχε μια καθυστέρηση όμως σημειώνει ότι και η φετινή συγκυρία δεν επέτρεψε να καλυφθούν τα κενά νωρίτερα λόγω και του φόρτου εργασίας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων.

«Θα μπορούσαν να έχουν γίνει κάποια πράγματα εάν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια είχαν ελέγξει όλη την κατάσταση και οι αντιδράσεις της πολιτείας έρχονταν νωρίτερα μέσα στο καλοκαίρι. Όμως για ορισμένους το καλοκαίρι είναι ιερός χρόνος, είναι ο χρόνος των διακοπών, μην ξεχνάτε ότι φέτος είχαμε και μια ιδιαιτερότητα. Τα υπηρεσιακά συμβούλια ήταν βέβαια απασχολημένα όλο το καλοκαίρι με την επιλογή των Διευθυντών και δεν υπήρξε χρόνος, για κάτι διαφορετικό φέτος. Ήταν η συγκυρία», υποστηρίζει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης.
 
 

Ακούστε: