Οι δύο όψεις των ΜΜΕ και μια καταγγελία

«Είδαμε ΜΜΕ να αναπαράγουν άκριτα την εκδοχή της ΕΛΑΣ και των δύο δραστών και την ίδια ώρα είδαμε δημοσιογράφους σε διαδικτυακά ΜΜΕ, έντυπα και στο ραδιόφωνο να βγάζουν διαρκώς νέα στοιχεία, εικόνες και βίντεο, σε μια απολύτως διάφανη διαδικασία». Ο δημοσιογράφος Απόλλωνας Λιακόπουλος και ο φωτορεπόρτερ Γιάννης Κέμμος στις «ιστορίες που γράφουν Ιστορία» Στο Κόκκινο με τη Τζούλυ Τσίγκα.

12 Οκτωβρίου 2018 17:24:26

Οι δύο όψεις της κοινωνίας και οι δύο όψεις της δημοσιογραφίας, με αφορμή το λιντσάρισμα μέχρι θανάτου του Ζακ Κωστόπουλου. «Είδαμε ΜΜΕ να αναπαράγουν άκριτα την εκδοχή της ΕΛΑΣ και των δύο δραστών και την ίδια ώρα είδαμε δημοσιογράφους σε διαδικτυακά ΜΜΕ, έντυπα και στο ραδιόφωνο να βγάζουν διαρκώς νέα στοιχεία, εικόνες και βίντεο, σε μια απολύτως διάφανη διαδικασία».

Και η εικόνα, που αποκάλυψε όσα πραγματικά έγιναν, όπως και η φωτογραφία του Γιάννη Κέμμου που δείχνει τον έναν από τους δύο δράστες του λιντσαρίσματος να σκουπίζει γυαλιά και αίμα (και αποδεικτικά στοιχεία) από το μαγαζί του, λίγα λεπτά αφού το ασθενοφόρο είχε πάρει το άψυχο, πλέον, κορμί του Ζακ. Ο δημοσιογράφος Απόλλωνας Λιακόπουλος και ο φωτορεπόρτερ Γιάννης Κέμμος στις «ιστορίες που γράφουν Ιστορία» Στο Κόκκινο με τη Τζούλυ Τσίγκα.

Δεκάδες υπογραφές έχει συγκεντρώσει ήδη το κείμενο που κατέθεσαν την Πέμπτη στο Μεικτό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ τέσσερις συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι, για τη δεοντολογία που δεν τηρήθηκε στην υπόθεση της Γλάδστωνος. Κατατέθηκε αλλά δεν μπήκε σε ψηφοφορία. «Δε μπήκε σε ψηφοφορία αν και κατατέθηκε εγκαίρως και ακολουθήθηκε η απαιτούμενη διαδικασία, γιατί υπήρξε καθυστέρηση από το Προεδρείο, το οποίο στο τέλος επικαλέστηκε έλλειψη απαρτίας» λέει ο Απόλλωνας Λιακόπουλος, εξηγώντας πως «γι’ αυτό το θέτουμε δημόσια προς υπογραφή σε όλους τους δημοσιογράφους».

Μιλάει για το πώς καλύφθηκε ως τώρα η υπόθεση, καταλήγοντας στο κάλεσμα που απευθύνει το ίδιο το κείμενο προς «τους συναδέλφους μας να καλύψουν αυτήν τη μεγάλου δημόσιου ενδιαφέροντος υπόθεση, εμπνεόμενοι από τις αρχές της δεοντολογίας, με σεβασμό στη μνήμη του νεκρού και εξετάζοντας πάντα προσεκτικά και με πνεύμα αμφιβολίας τις ‘πληροφορίες’ που διαρρέουν από τις αρχές. Καλούμε επίσης τους εργοδότες και του διευθυντές των Μέσων να μην πιέζουν τους συναδέλφους μας για το αντίθετο. Τέλος, καλούμε το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ να πάρει όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η κάλυψη της υπόθεσης γίνεται με τρόπο που θα προστατεύει την αξιοπρέπεια της δουλειάς μας. Η δημοσίευση εξακολουθεί να είναι η ψυχή της δικαιοσύνης».

Μιλάει για τη δουλειά του Ζακ στη στήλη Proudville στην εφημερίδα Documento . «Ο λόγος του ήταν συγκροτημένος, ο λόγος ενός συνειδητοποιημένου ανθρώπου, που μιλούσε για τα στερεότυπα σχετικά με τα δύο φύλα και για τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Πολλά κείμενά του αποδείχθηκαν προφητικά καθώς μιλούσε για επιθέσεις που είχε δεχθεί για τις φορές που αναγκάστηκε να τρέξει για να γλιτώσει, για την αδιαφορία του κόσμου. Έκανε μια σοκαριστική καταγραφή του κοινωνικού ρατσισμού.

Γιάννης Κέμμος: Την απάθεια τη βλέπουμε καθημερινά

Ο φωτορεπόρτερ Γιάννης Κέμμος που βρέθηκε στη Γλάδστωνος στις 3.15μμ, μιλά για τον χώρο που δεν αποκλείστηκε ποτέ από την αστυνομία, τον κοσμηματοπώλη που λίγο μετά την αγριότητα που προηγήθηκε σκούπιζε το μαγαζί του χωρίς κανείς να τον εμποδίσει, τον κόσμο που περπατούσε πάνω σε γυαλιά και αίματα, αλλά και για τον μοτοσυκλετιστή διασώστη του ΕΚΑΒ που του είπε για τον Ζακ που μόλις είχε μεταφερθεί στο ασθενοφόρο, «πρέπει να είναι νεκρός». Μιλάει όμως και για την αδιαφορία πολλών από τους περαστικούς όπως και για την απάθεια όσων κοίταζαν έναν απελπισμένο άνθρωπο στην Ομόνοια που ήθελε να δώσει τέλος στη ζωή του και τον βιντεοσκοπούσαν. «Τη βλέπουμε καθημερινά αυτή την απάθεια» μας λέει.

Ολη η πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Γιάννη Κέμμου StoKokkino.gr  και στην Γεωργία Ανάγνου.

Ακούστε: