Πόλεμος και Ειρήνη II από την κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ο δραστήριος Βέλγος αρχιμουσικός Μισέλ Τιλκέν κάνει το ντεμπούτο του με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπογράφοντας την ερμηνεία της διαχρονικά συναρπαστικής Εβδόμης Συμφωνίας του Μπετόβεν, ορόσημου στη συμφωνική φιλολογία

18 Οκτωβρίου 2018 12:53:43

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018 20:30
ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

 
 
Serghei Prokofiev, περί το 1927
Πόλεμος και Ειρήνη ΙΙ


Με έντονα συναισθήματα και σκέψεις, που γεννά καταρχήν η πρώτη συναυλία του συμφωνικού Κύκλου «Πόλεμος και Ειρήνη», προχωράμε στη δεύτερη, η οποία ανοίγει με τον αισθαντικό «Tάφο του Κουπρέν». Έργο που ο Μωρίς Ραβέλ συνέθεσε κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου, ως τιμή στους ομότεχνούς του που χάθηκαν στο μέτωπο, αλλά και ως αφιέρωση στον μεγάλο συνθέτη του μπαρόκ Φρανσουά Κουπρέν, ουσιαστικά προσπαθώντας, εν μέσω ζόφου, να συνδεθεί με την ένδοξη μουσική παράδοση της Γαλλίας.

Ακολουθεί, το παιγνιώδες αλλά και σκοτεινό, «Δεύτερο Κοντσέρτο για Πιάνο» του Προκόφιεφ, με τον Τίτο Γουβέλη να αναλαμβάνει τον ρόλο- πρόκληση του σολίστ, σε μια από τις πιο απαιτητικές καντέντσες του πιανιστικού ρεπερτορίου.
Όχι τυχαία, η βραδιά ολοκληρώνεται αισιόδοξα. Με την πεποίθηση ότι το φως θα ακολουθεί πάντα το σκοτάδι, ερμηνεύουμε  τη διαχρονική “Έβδομη Συμφωνία” του Μπετόβεν, αυτή την «Οικουμενική […], διονυσιακή κατάφαση της ζωής», κατά τον Ρίχαρντ Βάγκνερ. Πρόκειται για έργο-ορόσημο της συμφωνικής φιλολογίας. Μια έκφραση «Θριάμβου της ανθρώπινης φύσης».

Στο πόντιουμ, για πρώτη φορά, ο δραστήριος Βέλγος αρχιμουσικός Μισέλ Τιλκέν.
Το σχόλιο του σολίστ:
“Το εντυπωσιακό στοιχείο του έργου, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι τόσο το ευρύ φάσμα των δεξιοτεχνικών του προκλήσεων όσο η μεγαλόπνοη ρητορική του, η ανάγλυφη μουσική αφήγηση και η ευφυής συνύπαρξη του λυρικού με το γκροτέσκο. Αν και αγαπούσα το κοντσέρτο από νεαρή ηλικία, η συνειδητή επιθυμία να καταπιαστώ με αυτό γεννήθηκε μέσα μου πρόσφατα, σε μία χρονική στιγμή που ένιωσα πως η όποια πείρα μου θα μπορούσε να αντισταθμίσει το δέος και τον φόβο μου απέναντι στις απαιτήσεις του.”

Το σχόλιο του μαέστρου:
“Αν και έχουν περάσει 100 χρόνια, οι νέοι έχουν χάσει την επαφή με αυτό τον καταστροφικό πόλεμο που οδήγησε στο θάνατο εκατομμυρίων ανθρώπων. Το λιγότερο που εμείς οι μουσικοί μπορούμε να κάνουμε για να τιμήσουμε τους συνθέτες που πολέμησαν ή πέθαναν στο πεδίο της μάχης, είναι να κρατάμε ζωντανή τη μουσική τους για τις επόμενες γενιές.”
 


Το πρόγραμμα με μια ματιά
ΜΩΡΙΣ ΡΑΒΕΛ (1875–1937)
Ο Τάφος του Κουπρέν
ΣΕΡΓΚΕΪ ΠΡΟΚΟΦΙΕΦ (1891–1953)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.2 σε σολ ελάσσονα, έργο 16
ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770–1827)
Συμφωνία αρ.7 σε λα μείζονα, έργο 92
ΣΟΛΙΣΤ  Τίτος Γουβέλης, πιάνο
ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  Μισέλ Τιλκίν

 
 
 

Ακούστε: