Ρομέν Γαβράς: «Οι νέοι ζούνε σήμερα μέσα σε διανοητική ομίχλη»

Έλσα Σπυριδοπούλου- Ο Ρομέν Γαβράς, γιος του σπουδαίου κινηματογραφιστή Κώστα Γαβρά, όταν ήταν μικρός ήθελε να γίνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας. «Μετά είδα ότι ήταν δύσκολο και είπα να γίνω δικτάτορας! Απέτυχα όμως και στα δύο. Κατέβασα τον πήχυ και έγινα σκηνοθέτης», ανέφερε ο ίδιος αστειευόμενος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, προσκεκλημένος του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ΦΚΘ) και με αφορμή την προβολή της νέας του ταινίας «Ο κόσμος σου ανήκει/ The World is yours».

07 Νοεμβρίου 2018 19:26:15

Σε μια Θεσσαλονίκη ‘ντυμένη’ (και πάλι) με ομίχλη, ο υιός Γαβράς έφερε μια ταινία που αποτυπώνει «τη διανοητική ομίχλη μέσα στην οποία ζούνε οι νέοι σήμερα. Δύσκολο πλέον να βρεις όνειρα», υποστήριξε.

Είναι μια εποχή εξάλλου, που δυσκολεύει και τους κινηματογραφιστές να στείλουν μηνύματα μέσα από τις ταινίες τους, «καθώς ο κόσμος είναι ολοένα και λιγότερο ξεκάθαρος, το άσπρο-μαύρο δηλαδή, από ότι παλαιότερα», συμπλήρωσε.

Αγάπη για τους… βαρύμαγκες

Ο Ρομέν Γαβράς, δουλεύει κυρίως πάνω στη δημιουργία βίντεο- κλιπ και τηλεοπτικών διαφημίσεων, αλλά στις ταινίες του αποφεύγει την αίσθηση ενός βίντεο- κλιπ. Το ίδιο πράττει και στο νέο του φιλμ που ήρθε με απόσταση οκτώ χρόνων από την προηγούμενη δουλειά του -«η τεμπελιά μου φταίει!» είπε ο ίδιος γελώντας- και είναι μια ιστορία γκανγκστερική, από αυτές που αγαπά ιδιαίτερα όπως ομολόγησε, με δράση και χιούμορ. «Μου αρέσουν αυτοί οι… βαρύμαγκες γκάνγκστερ, όπως μου αρέσουν και τα θρίλερ», ανέφερε.

Ιδιαίτερο κομμάτι της ταινίας, η σχέση του πρωταγωνιστή με τη μητέρα του, που αντικατοπτρίζει, όπως εξήγησε, και  τη δική του αντίστοιχη σχέση (σ.σ. η μητέρα του, Μισέλ Γαβρά, είναι παραγωγός ταινιών του πατέρα του). Η οικογένεια του εξάλλου, είναι απολύτως συνδεδεμένη με την πορεία του στον κινηματογράφο. «Έζησα έναν σπουδαίο κινηματογράφο χάρη στον πατέρα μου, μολονότι στα 13 μου έβλεπα ταινίες όπως το ‘Die Hard’ με τον Μπρους Γουίλις! Στην οικογένεια μου, όμως, μιλάμε σχεδόν μόνο για ταινίες. Είναι αναπόφευκτο. Ο ένας δείχνει τα σενάρια του στον άλλο και η συζήτηση για σινεμά δεν σταματά ποτέ», δήλωσε.

Το μέλλον της ‘εικονικής πραγματικότητας’

«Και πώς είναι το σινεμά στη Γαλλία;», ρωτήθηκε. «Στη Γαλλία έχουμε την τάση να θεωρούμε το νέο κύμα ακόμη ‘νέο’, ενώ… πάλιωσε. Δεν υπάρχει όμως νέα τάση, όχι ένα συνεκτικό κύμα όπως στο παρελθόν» ανέφερε.

Σχετικά πάλι, με το σινεμά ανά τον κόσμο και τη στενότατη πλέον σχέση του με την τεχνολογία, ο Ρομέν Γαβράς δήλωσε ‘υπέρ’ σε όσα νέα στοιχεία έρχονται όπως η ‘εικονική πραγματικότητα’ (virtual reality), ή οι πλατφόρμες μετάδοσης, τύπου Netflix. «Μην υποκρινόμαστε» είπε χαρακτηριστικά. «Οι περισσότεροι μιλάνε για σινεμά, αλλά βλέπουν ταινίες στις πλατφόρμες αυτές και όχι στις αίθουσες». Προέβλεψε δε ότι «μελλοντικά θα έχουμε πολύ αλληλεπιδραστικότητα και μέσω του virtual reality και με όσα φέρνει η τεχνολογία. Ωστόσο όπως και να εξελιχθούν τα πράγματα πάντα θα υπάρχει κάποιος που θα αφηγείται μια ιστορία, αυτό δεν αλλάζει. Το θέμα είναι να υπάρχει η δυνατότητα να μπορεί να δει όποιος θέλει ταινία σε αίθουσα», τόνισε. 

Τέλος, όσον αφορά σε επόμενο σχέδιο του, υπάρχει ένα σε πρώιμο στάδιο, το οποίο, όπως  αποκάλυψε, θα είναι η ιστορία γύρω από έναν δράκο και μια τίγρη.