ΚΟΙΝΩΝΙΑ | Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2019

Γ. Μπουτάρης: «Ο Μητσοτάκης ενημερώθηκε πονηρά από ανθρώπους που έχουν συμφέροντα!»


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Καλοκαιρινο προγραμμα

Γ. Μπουτάρης: «Ο Μητσοτάκης ενημερώθηκε πονηρά από ανθρώπους που έχουν συμφέροντα!»

Έλσα Σπυριδοπούλου- Διεθνοποίηση του θέματος, συνάντηση με τον πρωθυπουργό και εξάντληση κάθε νόμιμου μέσου. Αυτοί είναι οι τρεις στόχοι της «Κίνησης Πολιτών για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς», η οποία δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του πρώην δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, αμέσως μετά τις πρόσφατες εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για απόσπαση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό.


Ήδη από την Κυριακή που έγιναν οι ανακοινώσεις του πρωθυπουργού για την περίφημη Μέση Οδό και συστήθηκε η Κίνηση, έχουν συγκεντρωθεί μέχρι σήμερα 6.000 υπογραφές διαμαρτυρίας.

«Και συνεχίζουμε, χωρίς όριο», ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο κ. Μπουτάρης. Τόνισε δε ότι πρόκειται για μια διαπαραταξιακή κίνηση καθώς «το θέμα δεν είναι κομματικό!» όπως διευκρίνισε, ενώ προειδοποίησε ότι «δεν πρόκειται να ανεχτώ οποιοδήποτε καπέλωμα. Αλλιώς θα φύγω. Δεν κάνουμε αντιπολίτευση! Ο Μητσοτάκης ενημερώθηκε πονηρά από ανθρώπους που έχουν συμφέροντα!» υποστήριξε ο πρώην δήμαρχος και έδωσε ως παράδειγμα το γεγονός ότι «από το Δεκέμβρη του 2018 άρχισαν οι απολύσεις από την εταιρεία του Άκτορα και δύο μήνες πριν τις εκλογές η εταιρεία υπέβαλε μηνύσεις για αποζημιώσεις καθυστερήσεων. Κάθε μέρα λοιπόν, που δεν δουλεύει ο Άκτορας, δημιουργεί λόγους αποζημιώσεων».

Σύμφωνα με τον κ. Μπουτάρη η τυχόν απομάκρυνση των ευρημάτων της Βενιζέλου θα είναι «τεράστιο λάθος», ενώ χαρακτήρισε «εγκληματικό» το ενδεχόμενο να μεταφερθούν στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά. «Τι δουλειά έχουν να πάνε εκεί; Ανήκουν στο δήμο Θεσσαλονίκης. Πρέπει να ντρέπεται και ο ίδιος ο δήμαρχος Παύλου Μελά να τα ζητά εκεί!», υποστήριξε.

Αυτό πάντως που πρέπει να γίνει άμεσα σύμφωνα με τον πρώην δήμαρχο, είναι η διεθνοποίηση του θέματος αλλά και μια συνάντηση με τον πρωθυπουργό.

Δεν υπάρχει μελέτη επαναφοράς…

Με τη σειρά της η Δέσποινα Μακροπούλου, πρώην διευθύντρια της 9ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων δήλωσε χαριτολογώντας ότι «σήμερα είμαστε 7,5 χρόνια νεώτεροι, διότι επιστρέφουμε στο παρελθόν» και πρόσθεσε καυστικά ότι «είναι επιεικώς ηλίθιο να γυρίσουμε πίσω! Για να πούμε ότι θα γίνουν σωστά τα πράγματα, έτσι όπως τα σχεδιάζουν, χρειάζονται πάμπολλα χρήματα. Εγώ πάντως δεν ενέκρινα ποτέ ως υπηρεσία την αποκόλληση των ευρημάτων και το κατέθεσα εγγράφως γιατί δεν υπάρχει από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) μελέτη επαναφοράς τους, όπως επικαλούνται. Υπάρχει μόνο μελέτη απόσπασης. Αισθάνομαι λοιπόν ότι μας κοροϊδεύουν και ότι έχουν κάποιο συμφέρον».

Την ανυπαρξία μελέτης για επαναφορά των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου επιβεβαίωσε και ο Βασίλης Κονιόρδος, αρχιτέκτονας, μηχανικός και εκπρόσωπος του δήμου Θεσσαλονίκης το 2017 σε ομάδα εργασίας για τον συγκεκριμένο σταθμό του Μετρό. Έχει πολύ ενδιαφέρον δε, η διευκρίνιση του σχετικά με την ευαισθησία του ευρήματος που καθιστά απαγορευτική την μετακίνηση του: «Ξέρετε, ενώ οι μαρμάρινες, λίθινες πλάκες του οδοστρώματος μπορούν να μεταφερθούν, σε περίπτωση απόσπασης, το μεγαλύτερο μέρος του ευρήματος είναι φτιαγμένο από φθαρτά υλικά, τέτοια που δεν αντέχουν οποιαδήποτε μετακίνηση. Η προσπάθεια επανασύστασης τους- εάν αποσπαστούν- θα έχει την εικόνα… σκηνικού».

…υπάρχουν όμως μελέτες των εργασιών που έχουν γίνει

Πολύς λόγος έγινε και γύρω από τον ισχυρισμό της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχουν μελέτες των εργασιών που έχουν γίνει. «Αυτό είναι ψέμα» υποστήριξε ο Φωκίωνας Δεληγιάννης, νομικός του δήμου Θεσσαλονίκης για την υπόθεση στη Βενιζέλου. «Οι πρόδρομες εργασίες ολοκληρώθηκαν και πληρώθηκαν και μελέτες υπάρχουν. Η μία μελέτη έχει πληρωθεί και η άλλη βρίσκεται σε ένα στάδιο αλλαγών κάποιων λεπτομερειών, πράγμα συνηθισμένο βεβαίως».

Όπως εξάλλου τόνισε και ο πρώην πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Γιάννης Μυλόπουλος, «πέντε εκ. ευρώ δόθηκαν έως σήμερα σε μελέτες και έργα και αυτά  θα πεταχτούν στον κάλαθο των αχρήστων! Δεκάδες ευρώ θα πάνε σε αποζημιώσεις. Σε παρασιτικό χρήμα!». Χαρακτήρισε δε «μεγάλο ψέμα τον ισχυρισμό ότι δεν υπάρχει άλλη λύση πλην της απόσπασης των ευρημάτων και δυστυχώς συνηγορεί σ’αυτό και ο νέος δήμαρχος!», πρόσθεσε.

Παράτυπες διαδικασίες

Εν κατακλείδι: Της ανακοίνωσης του πρωθυπουργού θα έπρεπε να έχουν προηγηθεί ορισμένες απαραίτητες και νόμιμες διαδικασίες που απ’ότι φαίνεται… υπερπηδήθηκαν.

Αναφερόμαστε και στην απαραίτητη ενημέρωση από τους αρμοδίους (αρχαιολόγους, επιστήμονες, την Αττικό Μετρό, οι οποίοι όλοι αυτοί παρεμπιπτόντως «δεν εκλήθησαν ούτε στη χθεσινή σύσκεψη που έκανε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας», όπως σημείωσε και ο κ. Μπουτάρης) και στην εξέταση του θέματος στο ΚΑΣ. «Αυτή τη στιγμή» όπως εξήγησε ο κ. Δεληγιάννης, «οι αποφάσεις που είναι σε ισχύ είναι μόνο του Αριστείδη Μπαλτά του Οκτώβρη 2015 και της Λυδίας Κονιόρδου, Φεβρουάριο 2017. Άρα για να εφαρμοστεί οποιαδήποτε άλλη λύση θα πρέπει το θέμα να περάσει πρώτα από το ΚΑΣ. Άτοπο να αποφασίζεται αυτή η λύση χωρίς νομικές προύποθέσεις. Μ’αυτό τον τρόπο που διάλεξε ο πρωθυπουργός προκαταλαμβάνει τη στάση των μελών του ΚΑΣ!».

Επιπλέον, σε ό,τι έχει να κάνει με το χρόνο αποπεράτωσης του έργου που ο πρωθυπουργός τοποθέτησε στο 2023, κατά κοινή ομολογία των μελών της Κίνησης κάτι τέτοιο φαντάζει αδύνατον. «Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που υπήρχε, τέλος του 2020 θα λειτουργούσαν οι 12 από τους 13 σταθμούς και ο σταθμός Βενιζέλου θα λειτουργούσε τέλη του 2023. Τώρα και καθυστέρηση θα υπάρξει λόγω ανασκαφών, γιατί μην ξεχνάμε και τα ευρήματα που θα έρθουν στο φως 3,5 μέτρα πιο κάτω και φυσικά ο εργολάβος θα ζητά αποζημίωση συνεχώς» υποστήριξε ο κ. Δεληγιάννης.

Και ο κ. Μυλόπουλος πρόσθεσε ότι «η νέα ανασκαφή θα χρειαστεί τουλάχιστον 1-2 χρόνια, οπότε δεν θα είναι έτοιμο το 2023 όπως λέει ο κ. Μητσοτάκης, αλλά πάει τουλάχιστον 3-4 χρόνια  πίσω. Εν ολίγοις η απόφαση του πρωθυπουργού θα έχει ως αποτέλεσμα και μεγαλύτερο χρόνο αποπεράτωσης του έργου και χρήμα περισσότερο, ενώ θέτει σε κίνδυνο όλο το αρχαιολογικό συγκρότημα και ξαναβάζει την πόλη σε διχόνοια».




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο