ΚΟΙΝΩΝΙΑ | Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2019

Φ. Δεληγιάννης: Περισσότεροι από 11.500 πολίτες υπέγραψαν για την παραμονή των αρχαιοτήτων


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Φ. Δεληγιάννης: Περισσότεροι από 11.500 πολίτες υπέγραψαν για την παραμονή των αρχαιοτήτων

Περισσότεροι από 11.500 πολίτες έχουν υπογράψει το ψήφισμα υπέρ της παραμονής των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, όπως δήλωσε στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης 91,4 και την εκπομπή Κάτι παίζει στο Κόκκινο ο δικηγόρος και πρόεδρος της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Φωκίωνας Δεληγιάννης.


«Το ενδιαφέρον του κόσμου μας έχει εκπλήξει πολύ ευχάριστα» ανέφερε χαρακτηριστικά, ενημερώνοντας πως έχουν υπογράψει επώνυμα  το ψήφισμα περίπου 11.500 πολίτες, έχει κινητοποιηθεί η επιστημονική και ακαδημαϊκή κοινότητα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχουν εκδοθεί έως τώρα 22 ψηφίσματα.

Παράλληλα ο πρόεδρος της Κίνησης προαναγγέλλει πως «όταν θα έρθει η κατάλληλη στιγμή, εάν χρειαστεί, θα προσπαθήσουμε με κάθε νόμιμο μέσο που έχουμε στη διάθεση μας να αντιδράσουμε σε αυτό που επιχειρείται να γίνει».

Θα επιχειρηθεί επίσης συνάντηση της Κίνησης με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ώστε όπως σημείωσε ο κ. Δεληγιάννης, «να τον ενημερώσουμε και να του δώσουμε κάποια στοιχεία τα οποία ενδεχομένως δεν τα έχουν θέση υπόψη του». «Είμαστε σίγουροι ότι υπάρχει μια μονόπλευρη ενημέρωση και το θέμα δεν έχει παρουσιαστεί σφαιρικά» συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Κληθείς να σχολιάσει τις χθεσινές δηλώσεις του προέδρου της Αττικό Μετρό Νίκου Ταχιάου, ο οποίος δήλωσε πως το έργο της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα βορειοδυτικά της πόλης δεν είναι ορατό σε αυτή τη φάση, ο κ. Δεληγιάννης ανέφερε πως «δεν με εκπλήσσει διότι οι δηλώσεις που έχουν γίνει τους τελευταίους μήνες από την νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό δείχνουν ότι υπάρχει μια αμφιβολία ή μια παλινδρόμηση σε θέματα που «ανοίγουν» και «κλείνουν»». «Προσπαθούν να ανατρέψουν κάποια πράγματα που είχαν δρομολογηθεί μόνο και μόνο επειδή δρομολογήθηκαν από την προηγούμενη διοίκηση» συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο οι δηλώσεις Ταχιάου δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και «γίνονται για να ενημερωθεί διαστρεβλωμένα η κοινή γνώμη και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης».

Ο κ. Δεληγιάννης υπενθύμισε πως έχει εκπονηθεί, έχει εγκριθεί η πληρωμή της μελέτης ΟΜ1, ενώ η μελέτη ΟΜ2 έχει κατατεθεί στην Αττικό Μετρό, έχουν γίνει οι σχετικές παρατηρήσεις, έχει επιστραφεί στον ανάδοχο, και σταμάτησε εκεί η διαδικασία γιατί άλλαξε η λογική για την επίλυση του θέματος του σταθμού Βενιζέλου.

«Είναι απολύτως ψευδές  ότι δεν υπάρχουν μελέτες ή ότι είναι ανέφικτες, διότι αν ήταν ανέφικτες πολύ απλά η Αττικό Μετρό δεν θα ενέκρινε την πληρωμή της ΟΜ1, ούτε θα έκανε παρατηρήσεις για βελτίωση ή διευκρίνιση κάποιων σημείων της ΟΜ2» τόνισε ο πρόεδρος της Κίνησης.

Κληθείς να σχολιάσει την επιμονή της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό στο ζήτημα της Βενιζέλου και της αλλαγής σχεδιασμού ο κ. Δεληγιάννης δήλωσε πως «η νέα κυβέρνηση και θέλει να αλλάξει αυτή τη λύση ακριβώς επειδή είχε προκριθεί και άρχισε να υλοποιείται από την προηγούμενη κυβέρνηση».

Σημείωσε μάλιστα πως «ο πρωθυπουργός όταν ανακοίνωσε την επιστροφή στην παλιά λύση είπε ότι δεν το ξέρω πολύ καλά το θέμα, ότι αυτές ήταν οι εισηγήσεις. Δεν μας είπε ποτέ ποιος εισηγήθηκε αυτό το πράγμα, το σίγουρο είναι ότι δεν το εισηγήθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες ή η τότε διοίκηση της Αττικό Μετρό».

Ανέφερε τέλος πως «ενδεχομένως να τίθενται και θέματα οικονομικά σε σχέση με την ανάδοχο κοινοπραξία όσον αφορά την διεκδίκηση αποζημιώσεων από την καθυστέρηση του έργου», ενώ σήμερα δεν πραγματοποιείται καμία εργασία στο Μετρό, κάτι που έχουν δηλώσει και οι εργαζόμενοι του έργου.




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο