ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2019

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ημέρες εξέγερσης


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ημέρες εξέγερσης

Στράτος Κερσανίδης- Εμπνευσμένος από την εξέγερση του 2005 στη Παρίσι, ο Λαντζ Λι, σκηνοθετεί την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, ενώ είναι περισσότερο γνωστός ως ντοκιμαντερίστας. Η ταινία του “Οι άθλιοι” έχει κερδίσει το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάννες, καθώς και τα βραβεία Κοινού και Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, Νύχτες Πρεμιέρας.


Η Έλεν Μίρεν και ο Ίαν ΜακΚέλεν, για πρώτη φορά μαζί επί της οθόνης στο αγωνιώδες θρίλερ του Μπιλ Κόντον “Ένας καλός κλέφτης”.
Αυτές είναι οι δύο πιο σημαντικές ταινίες της τρέχουσας κινηματογραφικής εβδομάδας.

Προβάλλονται όμως και η ταινία του Αντουάν Μπλοσιέ, “Χωρίς οικογένεια”, βασισμένη στο πασίγνωστο κλασικό μυθιστόρημα του Έκτορα Μαλό, καθώς και η ταινία της Ντομινίκ Σάβατζ, “Μια ευτυχισμένη γυναίκα”, με θέμα τη μεγάλη απόφαση μιας νοικοκυράς να πάρει στη ζωή της στα χέρια της. Δυο ταινίες οι οποίες δεν πρέπει να περάσουν απαρατήρητες.

Έχουμε ακόμη την περιπέτεια “Κόντρα σε όλα” του Τζέιμς Μάνγκολντ, τη χριστουγεννιάτικη αισθηματική κομεντί “Last Christmas” του Πολ Φέιγκ και την παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, “Σκυλκομπελάς”, του Κέβιν Τζόνσον.

ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ
LES MISERABLES
Σκηνοθεσία: Λαντζ Λι
Πρωταγωνιστούν: Νταμιάν Μπονάρ, Τζεμπρίλ Ζονγκά, Ζαν Μπαλιμπάρ, Αλέξις Μάνεντι, Στιβ Τιεντσέ

«Είναι μια ανθρωπιστική και ταυτόχρονα πολιτική ταινία που καταγγέλλει το σύστημα στο οποίοι όλοι πέφτουν θύματα. Η ευθύνη πέφτει στους πολιτικούς και τα πράγματα μόνο χειροτερεύουν. Παρόλα αυτά, έχουμε μάθει να ζούμε σε αυτές τις γειτονιές, με 30 εθνικότητες να συνυπάρχουν. Η ζωή στα προάστια απέχει πολύ από αυτό που δείχνει η τηλεόραση. Πως θα μπορούσαν οι πολιτικοί να λύσουν τα προβλήματα μας όταν δεν ξέρουν καν πως ζούμε;». Λόγια του Λαντζ Λι, ο οποίος μιλά για την ταινία του «Οι άθλιοι» (Les miserables), η οποία τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών.

Η ταινία είναι γυρισμένη στη Μονφερμέιγ, γειτονιά στα προάστια του Παρισιού εκεί όπου τοποθετεί ο Βίκτορ Ουγκό το σκηνικό του μνημειώδους μυθιστορήματός του, με τον ίδιο τίτλο.

Εκεί λοιπόν, στο σύγχρονο Παρίσι, είναι ο χώρος δράσης μια ομάδας αστυνομικών οι οποίοι ανήκουν σε μια ειδική μονάδα για την καταπολέμηση του εγκλήματος. Είναι ο Στεφάν, ο οποίος πρόσφατα πήρε μετάθεση εκεί, ο Κρις, ένα ξενοφοβικός τύπος και ο Γκουαντά, αφρικανικής καταγωγής. Όταν σε κάποια επιχείρηση οι τρεις αστυνομικοί προβαίνουν σε μια σύλληψη, δέχονται επίθεση από μια ομάδα νεαρών. Όλα όσα συμβαίνουν μετά απειλούν την εύθραυστη ισορροπία καθώς η κατάσταση μοιάζει με καζάνι που βράζει. Το τι συμβαίνει καταγράφεται από ένα ντρον (drone) και τα όσα ‘βλέπει’ η κάμερα ενοχοποιούν τους αστυνομικούς για τον τρόπο που αντιμετωπίζουν το επεισόδιο.

Η ταινία είναι εμπνευσμένη από την εξέγερση που ξέσπασε στο Παρίσι το 2005. Σε εκείνα τα γεγονότα είχαν σκοτωθεί δυο νέοι, ο Ζιέντ Μπενά και Μπουνά Τραορί, κάτι που θορύβησε τον Μαντζ Λι και είχε ως αποτέλεσμα το ντοκιμαντέρ «365 μέρες στο Σισί-Μονφερμέιγ», του 2007. ΣΕ αυτό ο Λι παρακολουθεί και καταγράφει τα όσα συμβαίνουν στη γειτονιά του επί έναν ολόκληρο χρόνο. Γέννημα θρέμμα της Μονφερμέιγ, ο σκηνοθέτης είναι κατά βάση ντοκιμαντερίστας και ασχολείται κατά βάση με την καταγραφή της κοινωνικής και πολιτική ζωής στη Γαλλία. Ξεκίνησε την καριέρα του ως ηθοποιός το 1995 ως μέλος μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών μαζί με τους παιδικούς του φίλους, Κιμ Σαπερόν και Ρομέν Γαβράς. Οι «Άθλιοι» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, εμπνευσμένη από την πρωτότυπη μικρού μήκους του ιδίου και με τον ίδιο τίτλο, την οποία γύρισε το 2017 και ήταν υποψήφια για το Βραβείο Σεζάρ.

«Σε αυτή την ταινία μιλάω λίγο για τη ζωή μου, τις εμπειρίες μου κι αυτές των συγγενικών μου προσώπων. Ό,τι βλέπετε βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα:Τη νίκη του Παγκοσμίου Κυπέλου, την άφιξη του νέου αστυνομικού στη γειτονιά, το drone, ακόμη και το κλεμμένο λιοντάρι και το τσίρκο! Επί πέντε χρόνια κινηματογραφούσα ότι συνέβαινε στη γειτονιά μου, ειδικά την αστυνομία. Τη στιγμή που έκαναν την εμφάνιση τους, έπιανα την κάμερα μου κι έτρεχα. Ήθελα να δείξω την πολυπλοκότητα της γειτονιάς, μένω ακόμη εκεί, είναι η ζωή μου και το πλατό μου», σημειώνει. Και συνεχίζει: «Η πραγματικότητα είναι πάντα σύνθετη. Υπάρχει καλό και κακό σε όλες τις πλευρές. Προσπαθώ να κοιτάζω κάθε χαρακτήρα μου χωρίς να τον κρίνω. Οι γειτονιές μας είναι σε αναβρασμό, υπάρχουν φατρίες και συμμορίες, αλλά ζούμε όλοι μαζί και προσπαθούμε να κρατήσουμε τα πάντα υπό έλεγχο. Φαίνεται αυτό στην ταινία- οι συμβιβασμοί που κάνουν όλοι για να ζουν ειρηνικά. Είναι πολύ εύκολο να συνυπάρχουμε όταν έχουμε χρήματα. Όταν δεν έχουμε πρέπει να βρίσκουμε τρόπους να επιβιώνουμε. Το ίδιο ισχύει και για τους αστυνομικούς. Η ταινία δεν τοποθετείται, προσπάθησα να είμαι δίκαιος. Ήμουν 10 χρονών την πρώτη φορά που με σταμάτησε και με έψαξε η αστυνομία, άρα καταλαβαίνει κανείς πόσο οικεία μου είναι η διαδικασία. Οι περισσότεροι από τους αστυνομικούς δεν έχουν λάβει σωστή μόρφωση και οι ίδιοι ζουν σε δύσκολες συνθήκες στην ίδια γειτονιά».

Η ταινία κέρδισε το Βραβείο Κοινού και το ΒΡαβελιο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας». Επίσης είναι η επίσημη πρόταση της Γαλλίας για το Ξενόγλωσσο Όσκαρ 2020.

ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΣ ΨΕΥΤΗΣ
THE GOOD LIAR
Σκηνοθεσία: Μπιλ Κόντον
Πρωταγωνιστούν: Έλεν Μίρεν, Ράσελ Τόβι, Ίαν Μακέλεν, Τζιμ Κάρτερ

«Η ταινία πραγματεύεται τη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης με χιούμορ μακάβριο» λέει ο σκηνοθέτης αυτού του ευφυέστατου και αγωνιώδους θρίλερ, στο οποίο συμπρωταγωνιστούν για πρώτη φορά μαζί, η Έλεν Μίρεν και ο Ίαν Μακέλεν. Ο δεύτερος υποδύεται τον Ρόι Κόρντεϊ, έναν επαγγελματία απατεώνα και η πρώτη το επόμενο θύμα του, την πλούσια χήρα Μπέτι ΜακΛις. Ο Ρόι βάζει σε ενέργεια το σχέδιό του και το πρώτο βήμα είναι να πλησιάσει την Μπέτι και να τη γοητεύσει. Κι εκείνη ανυποψίαστη θα πέσει θύμα της γοητείας του. Όμως αυτήν είναι μόνον η αρχή καθώς στη συνέχεια η εξέλιξη θα μοιάζει με το κυνήγι γάτας και ποντικιού, θα αρχίσουν οι αποκαλύψεις, οι ίντριγκες και η προδοσία.

«Είναι ένα χιτσκοκικό θρίλερ, που υφαίνει μυστήριο, έγκλημα και ανθρώπινο δράμα μαζί. Στο επίκεντρο είναι δύο καταπληκτικοί σύνθετοι χαρακτήρες τους οποίους υποδύονται δύο από τους καλύτερους ηθοποιούς όλων των εποχών, στην κορύφωση της τέχνης τους, που μας αφήνουν να αναρωτιόμαστε μέχρι τέλους, όπως συμβαίνει στις κλασικές ιστορίας μυστηρίου. Είναι διεστραμμένα αστείο», σημειώνει ο σκηνοθέτης.

Από τη δική του πλευρά ο σεναριογράφος Τζέφρι Χάτσερ λέει για την ιστορία του βιβλίου που μετέφερε σε κινηματογραφικό σενάριο: «Στη μέση της ιστορίας υπάρχει μια απάτη, στη μέση της απάτης υπάρχει μια ερωτική ιστορία και στη μέση της ερωτικής ιστορίας κάτι άλλο. Είναι σαν μπαμπούσκες, κάθε φορά που βγάζεις το κεφάλι της μίας, βρίσκεις μία άλλη μέσα».

«Θέλεις οι χαρακτήρες να είναι σύνθετοι και ουσιαστικοί» λέει η Έλεν Μίρεν, «Η Μπέτι, όμως είναι μάλλον γλυκιά. Δεν φαίνεται δυνατή ή σκληρή. Όπως οι περισσότεροι, νιώθει ότι κάτι λείπει. Ψάχνει μια συντροφιά, κάποιον να πάει για δείπνο μαζί ή στο θέατρο. Και ξαφνικά εμφανίζεται ο Ρόι, που είναι αστείος και γοητευτικός και μπορεί να είναι αυτό που ψάχνει ακριβώς».

Ο Ίαν ΜακΚέλεν, λέει: «Οι γρίφοι φτιάχνουν ενδιαφέρουσες ιστορίες. Κρίνω ένα σενάριο κατά κύριο λόγο από το αν είναι μια ταινία που θέλω να δω και μου αρέσουν οι ιστορίες που δεν ξέρεις τι σε περιμένει. Η ταινία έχει στιγμές που κόβουν την ανάσα, γιατί συμβαίνει κάτι που δεν τον έχεις προβλέψει».

ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
REMI SANS FAMILLE
Σκηνοθεσία: Αντουάν Μπλοσιέ
Πρωταγωνιστούν: Ντανιέλ Οτέιγ, Μαλόμ Πακέν

Ο Ρεμί, είναι ένα ορφανό αγόρι που το μεγαλώνει η θετή του μητέρα, η κυρία Μπαρπερέν. Στα 10 του χρόνια όμως την αποχωρίζεται και θα βρεθεί μαζ ί με τον Βιταλίς, έναν μυστηριώδη περιπλανώμενο θιασάρχη. Ο Ρεμί ταξιδεύει μαζί του και για να κερδίσει το ψωμί του τραγουδά στο θίασο. Για παρέα του έχει τον Καπί, τον πιστό του σκύλο και τη Ζολί-Κοέρ, μια μικρή μαϊμού. Ταξιδεύοντας σε όλη τη Γαλλία, θα ενηλικιωθεί και θα σκληραγωγηθεί και κάποτε θα μάθει ποια είναι η πραγματική του οικογένεια.

Η ταινία είναι βασισμένη στο πολυδιαβασμένο, ομώνυμο κλασικό μυθιστόρημα του Έκτορα Μαλό, το οποίο για πρώτη φορά μεταφέρεται στον κινηματογράφο.

Ο σκηνοθέτης σε συνέντευξή του λέει: «Μου αρέσει να αλλάζω είδη από τη μία ταινία στην άλλη, εξερευνώντας καινούριους κώδικες. Ήθελα να κάνω μία περιπέτεια με ρίζες στη γαλλική κουλτούρα, αλλά να είναι και μοντέρνα. Η σύζυγος μου ήταν αυτή που μου πρότεινε το βιβλίο, αλλά εγώ το θυμόμουν από την ταινία κινουμένων σχεδίων που μου άρεσε όταν ήμουν παιδί. Στην αρχή δίστασα. Μου πρότεινε να το διαβάσω από την οπτική του Spielberg, θυμίζοντας μου πώς ο αγαπημένος μου σκηνοθέτης διηγείται καταπληκτικά τραγικές ιστορίες μέσα από τα μάτια ενός παιδιού, δίνοντας μία μαγική διάσταση στις πιο λυπητερές αλήθειες και μία επική αίσθηση στις ταινίες εποχής του. Η επιθυμία γεννήθηκε. Μεταμορφώθηκε σε θέματα όπως η μετάβαση, η συνειδητοποίηση του εαυτού, η υπέρβαση».

ΜΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ
THE ESCAPE
Σκηνοθεσία: Ντόμινικ Σάβατζ
Πρωταγωνιστούν: Τζέμα Άρτερτον, Ντόμινικ Κούπερ

Η Τάρα, ζει στα προάστια του Λονδίνου μαζί με τον σύζυγό της, το γιο και την κόρη της. Η ζωή της δεν παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον αφού το μόνο που κάνει είναι να επαναλαμβάνει την καθημερινή ρουτίνα φροντίζοντας την οικογένειά της. Καθώς ο άντρας της είναι απασχολημένος με τις δουλείες του και δεν σχεδόν δεν της δίνει σημασία, η Τάρα αρχίζει να βυθίζεται στο λήθαργο της ανυπαρξίας. Όμως μια μέρα, και μην αντέχοντας την ανιαρή και χωρίς ενδιαφέρον καθημερινότητά της, παίρνει μια μεγάλη απόφαση. Αγοράζει ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή και φεύγει για το Παρίσι. Εκεί θα αναζητήσει τον εαυτό της και μια νέα ζωή.

ΚΟΝΤΡΑ ΣΕ ΟΛΑ
LE MANS 66
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Μάνγκολντ
Πρωταγωνιστούν: Ματ Ντέιμον, Κρίστιαν Μπέιλ, Τζον Μπέρνταλ, Κατρίνα Μπαλφ, Τρέισι Λετς, Τζος Λούκας, Νόα Τζουπ, Ρέμο Τζιρόνε, Ρέι ΜακΚίνον

Δεκαετία του 1960. Δύομάνδρες, ο αμερικανός σχεδιαστής αυτοκινήτων Κάρολ Σέλμπι και ο βρετανός οδηγός Κεν Μάιλς, αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν ένα πρωτοποριακό αγωνιστικό αυτοκίνητο για την εταιρία Φορντ Μότορ. Και το 1966 τολμού να αναμετρηθούν στο 24ωρο ράλι του Λε Μαν με τα πανίσχυρα αυτοκίνητα του Έντσο Φεράρι. Βασισμένο σε αληθινή ιστορία.

LAST CHRISTMAS
Σκηνοθεσία: Πολ Φέιγκ
Πρωταγωνιστούν: Εμίλια Κλαρκ, Χένρι Γκόλντινγκ,Μισέλ Γιο, Έμα Τόμσον

Η Κέιτ περιφέρεται λυπημένη και γεμάτη μαύρες σκέψεις στο Λονδίνο. Όταν μπαίνει στη ζωή της ο Τομ, της φαίνεται υπερβολικά καλός για να είναι αληθινός! Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και είναι η ώρα των μεγάλων αποφάσεων. Μόνο που θα πρέπει η Κέιτ να ανοίξει τα μάτια και την καρδιά της.

ΣΚΥΛΟΜΠΕΛΑΣ
TROUBLE
Σκηνοθεσία: Κέβιν Τζόνσον

Η θεία πέθανε και τα ανίψια της είναι έτοιμα να ξεκοκαλίσουν την τεράστια περιουσία της! Αυτό που δεν γνωρίζουν είναι ότι οι χρυσοί κληρονόμοι δεν είναι αυτοί αλλά το καλοαναθρεμμένο της σκυλάκι, ο Μπελάς που οι ίδιοι φρόντισαν να πετάξουν στον δρόμο. Τώρα θα πρέπει να τον βρουν και να τον φέρουν πίσω πριν να είναι αργά.

 




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο