ΥΓΕΙΑ | Τρίτη, 20 Αυγούστου 2019

Παραμονές 15αύγουστου άνοιξαν ξανά την πόρτα στις φαρμακευτικές για να «κάνουν παιχνίδι»


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Καλοκαιρινο προγραμμα

Παραμονές 15αύγουστου άνοιξαν ξανά την πόρτα στις φαρμακευτικές για να «κάνουν παιχνίδι»

Παναγιώτης Αντωνογιαννάκης - Σημαντικό πισωγύρισμα και εξυπηρέτηση συμφερόντων σηματοδοτεί η απόφαση του υφυπουργού Υγείας Β. Κοντοζαμάνη να αναστείλει παραμονή Δεκαπενταύγουστου, την Υπουργική Απόφαση για τη «Συνεχιζόμενη Ιατρική και Οδοντιατρική Εκπαίδευση» ( ΦΕΚ Β’ 2798) και να ανακαλέσει τη σχετική εγκύκλιο με τις οποίες θεσπίζονταν κανόνες διαφάνειας στον τρόπο διεξαγωγής των ιατρικών συνεδρίων και της συνεχιζόμενης ιατρικής εκπαίδευσης.


Με αυτόν τον τρόπο ο υφυπουργός Υγείας κ. Κοντοζαμάνης βάζει τέλος στις προσδοκίες να εφαρμοστούν από το Φθινόπωρο οι ρυθμίσεις του νόμου 4600/2019 οι οποίες προήλθαν μετά από εξαντλητικό διάλογο μεταξύ του υπουργείου Υγείας, των ιατρικών κοινοτήτων και των φαρμακευτικών εταιρειών και με στόχο τη θέσπιση ενός κώδικα, ώστε σταδιακά η χρηματοδότηση των ιατρικών συνεδρίων να υπακούει σε κανόνες και να δοθεί τέλος στην ασυδοσία των προηγούμενων ετών.

Συγκεκριμένα με την υπό αναστολή απόφαση, θεσπίζονταν σαφείς κανόνες για τη διάρκεια των συνεδρίων, το ύψος των χορηγιών, καθώς επίσης και τη διαδικασία επιλογής των ιατρών για την παρακολούθηση συνεδρίων, με τις Επιστημονικές Κοινότητες να διαδραματίζουν σαφή ρόλο διαμεσολάβησης μεταξύ χορηγών και ιατρών και με σαφή κριτήρια για την επιλογή αυτή, ενώ περιγραφόταν με λεπτομέρεια κάθε τι σχετικό με τη διαδικασία χρηματοδότησης των συνεδρίων από τους χορηγούς και το ρόλο των γραφείων διοργάνωσης που διαδραματίζουν.

Σημειώνεται ότι τα ιατρικά συνέδρια υπήρξαν προνομιακό πεδίο για τις φαρμακευτικές εταιρείες, προκειμένου να ασκούν «επιρροή» στην ιατρική κοινότητα.

Όπως αναδείχθηκε στην εξεταστική επιτροπή για την Υγεία, ιδιαίτερα στην έρευνα για το ΚΕΕΛΠΝΟ, η επιρροή των εταιρειών γινόταν είτε μέσα από την προσπάθεια κατευθυνόμενης πληροφόρησης είτε μέσω απευθείας απόπειρας χρηματισμού, προκειμένου να συνταγογραφούνται σκευάσματα συγκεκριμένων φαρμακευτικών εταιρειών, με σκοπό την αύξηση του τζίρου.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι την περίοδο 2004 με 2010, υπήρξε εκτίναξη της φαρμακευτικής δαπάνης που έφτασε στα 5 δισ. ευρώ κατ` έτος και η «επιρροή» των εταιρειών στους χιλιάδες δυστυχώς «εύκολους» γιατρούς και με την άτυπη συνηγορία του κράτους, έφτασε στο ζενίθ της, όπως επίσης κι ότι παρά τον περιορισμό της φαρμακευτικής δαπάνης που παρατηρήθηκε στα χρόνια των μνημονίων, δεν υπήρξε μέχρι το 2015 καμία απόπειρα να τεθεί θεσμικό πλαίσιο, ώστε να εξαλειφθούν ανάλογα φαινόμενα, τα οποία συνέβαλαν καθοριστικά στη χρεοκοπία της χώρα μας.

Μετά το 2015 η ηγεσία του υπουργείου Υγείας και του ΚΕΣΥ άρχισαν να συζητούν με τις ιατρικές κοινότητες και τις φαρμακευτικές εταιρείες τη θέσπιση ενός κώδικα, ώστε σταδιακά η χρηματοδότηση των ιατρικών συνεδρίων να υπακούει σε κανόνες, να υπάρχει λογοδοσία και έλεγχος και η διαχείριση να αποβεί σε όφελος της επιστημονικής γνώσης.

Μάλιστα, μετά από εξαντλητικό διάλογο μεταξύ του υπουργείου Υγείας, των ιατρικών κοινοτήτων και των φαρμακευτικών εταιρειών υπήρξαν ρυθμίσεις στο νόμο 4600/2019 και βάσει αυτών εκδόθηκε υπουργική Απόφαση για τη συνεχιζόμενη ιατρική εκπαίδευση, στις οποίες μεταξύ άλλων προβλέπεται η δημοσιοποίηση όλων των οικονομικών δεδομένων που αφορούν συναλλαγή φαρμακευτικών εταιρειών είτε με επιστημονικές εταιρείες των γιατρών είτε με γιατρούς στο site του ΕΟΦ και στο site κάθε φαρμακευτικής εταιρείας καθώς και η ευθύνη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας να εγκρίνει τα Συνέδρια.

Από τα προαναφερόμενα, μοιάζουν ξεκάθαροι οι λόγοι της μέσα στο 15 Αύγουστο απόφασης και οι ευνοούμενοι αποδέκτές της.




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο