ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | Τετάρτη, 04 Σεπτεμβρίου 2019

Οι νέες ταινίες: Η ταινία που άργησε 48 χρόνια!


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Καλοκαιρινο προγραμμα

Οι νέες ταινίες: Η ταινία που άργησε 48 χρόνια!

Στράτος Κερσανίδης- Μια πολύ σημαντική `έξοδο` έχουμε από αυτήν την εβδομάδα. Πρόκειται για μια ταινία η οποία πήρε διανομή για πρώτη φορά στη χώρα μας -και όχι μόνο- επειδή οι παραγωγοί τη είχαν `θάψει` επειδή δεν ήταν του γούστου τους.


Ο λόγος για το αριστούργημα “Η τελευταία ταινία”, που σκηνοθέτησε ο Ντένις Χόπερ το 1971, ένα εμβληματικό φιλμ με πρωταγωνιστή έναν μοναχικό κασκαντέρ.

Για τους `σκληρούς` σινεφίλ βέβαια υπάρχουν κι άλλες ταινίες σε επανάληψη όπως το αριστούργημα του Φριτζ Λανγκ, “Ο δράκος του Ντίσελντορφ” (1931), οι αξιολάτρευτες “Νύχτες της Καμπίρια” (1957), του `μάγου` Φερντερίκο Φελινι και το πολύ δυνατό αστυνομικό θρίλερ του Ματιέ Κασοβίτς, “Πορφυρά ποτάμια” (2000).

Βέβαια προβάλλονται και αξιόλογες ταινίες πρώτης προβολής όπως “Η εμμονή”, του Αντουάν Ρεμπό, ένα πολύ δυνατό δικαστικό θρίλερ και το “Που χάθηκες Μπερναντέτ;”, μια δραματική περιπέτεια μυστηρίου του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ.

Επίσης για τους φίλους των ταινιών τρόπου υπάρχει “Το αυτό: Κεφάλαιο 2”, του Αντρέ Μουσιέτι, βασισμένο σε βιβλίο του μετρ Στίβεν Κινγκ ενώ για τους μικρούς φίλους του σινεμά, η ταινία κινουμένων σχεδίων “Angry birds: Η ταινία 2”, του Θάροπ Βαν Όρμαν.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΑΙΝΙΑ
THE LAST MOVIE
Σκηνοθεσία: Ντένις Χόπερ
Πρωταγωνιστούν: Ντένις Χόπερ, Τζούλι Άνταμς, Ντάνιελ Άντις, Ρίτσμοντ Λ. Αγκιλάρ, Τομ Μπέικερ, Τόνι Μπέιζιλ, Τζον Όλντερμαν, Ντόνα Μπάκαλα

Ένα κινηματογραφικό συνεργείο από το Χόλιγουντ γυρίζει ένα γουέστερν στο Περού. Όταν τα γυρίσματα τελειώνουν, ο κασκαντέρ Κάνσας, δεν επιστρέφει στις ΗΠΑ αλλά μένει στο Περού αναζητώντας τη λύτρωση. Στο μεταξύ οι ντόπιοι, χρησιμοποιώντας το εγκαταλειμμένο σκηνικό της ταινίας, ετοιμάζουν μια τελετουργική αναπαράστασή της, με τον Κάνσας ως εξιλαστήριο θύμα.

Μετά από τον «Ξένοιαστο καβαλάρη», ο Ντένις Χόπερ, γύρισε ένα εμβληματικό φιλμ για το αμερικάνικο σινεμά, το οποίο βάζει στο στόχαστρο της κριτικής του την ψευδαίσθηση του χολιγουντιανού μοντέλου και την ίδια την κινηματογραφική βιομηχανία. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Βενετίας το 1971, αποθεώθηκε από την κριτική αλλά «τιμωρήθηκε» από τη χολιγουντιανή βιομηχανία και τα στούντιο δεν επέτρεψαν ποτέ την προβολή της στις αίθουσες!

Το εξαφανισμένο μέχρι πρότινος αριστούργημα του Ντένις Χόπερ, διανέμεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Προηγουμένως ολοκληρώθηκε η ψηφιακή της αποκατάσταση και προβλήθηκε στις ΗΠΑ, τη Γαλλία και τη Μεγάλη Βρετανία. Θυμίζουμε πως είχε παρουσιαστεί μόνο στις Νύχτες Πρεμιέρας το 2004 από φιλμ 35mm σε μια αλησμόνητη προβολή.

Η ΕΜΜΟΝΗ
UNE INTIME CONVICTION
Σκηνοθεσία: Αντουάν Ρεμπό
Πρωταγωνιστούν: Μαρίνα Φόις, Ολιβιέ Γκουρμέ, Λοράν Λούκας, Φιλίπ Ουσάν

Ένα από τα θέματα που συχνά απασχολούν την κοινή γνώμη είναι η απονομή της δικαιοσύνης. Και δεν αναφέρομαι σε περιπτώσεις συγκάλυψης ή απόκρυψης ώστε να μην αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που αναλογούν αλλά σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες εξεύρεσης των αληθινών ενόχων. Όταν δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία ενοχής και η κοινή γνώμη λειτουργεί περισσότερο με το θυμικό, τις προκαταλήψεις και τις αναπόδεικτες «βεβαιότητες».

«Λόγω έλλειψης στοιχείων, η δικαστική αλήθεια είναι ουσιαστικά βασισμένη σε φήμες και συκοφαντίες. Είναι εύκολο να δημιουργήσεις έναν ένοχο βασισμένος σε συναισθήματα, προβολές και φαντασιώσεις», λέει ο Αντουάν Ρεμπό, σκηνοθέτης της ταινίας «Η εμμονή» (Une intime conviction), η οποία πραγματεύεται μια τέτοια υπόθεση.
Καταρχήν να σημειώσουμε πως η ταινία είναι βασισμένη σε αληθινά γεγονότα. Και συγκεκριμένα στην υπόθεση Ζακ Βιγκέρ η οποία απασχολεί από το 2009 τη γαλλική κοινή γνώμη. Ο σκηνοθέτης μιλώντας για τον άνθρωπο από τον οποίο εμπνεύστηκε λέει:

«Ένας φίλος μου, το 2009, μου μίλησε για τον Ζακ Βιγκέρ, καθηγητή Νομικής στην Τουλούζη και μου τον περιέγραψε ως έναν κάπως παράξενο άνδρα, αλλά πολύ κινηματογραφόφιλο, τον οποίο και είχε γνωρίσει σε ένα φεστιβάλ και ο οποίος κατηγορείτο πως δολοφόνησε τη σύζυγό του, που είχε εξαφανιστεί πριν από εννέα χρόνια. Πρότεινε το θέμα αυτό να γυριστεί σε ταινία».

Επιφυλακτικός στην αρχή ο Αντουάν Ρεμπό, γοητεύτηκε από την υπόθεση και παρακολούθησε στο κακουργιοδικείο δύο δίκες σχετικά με την υπόθεση, όπου γνώρισε τα δυο παιδιά του κατηγορούμενου, τα οποία μεγάλωσαν ακούγοντας επί μια δεκαετία πως η μητέρα τους εξαφανίστηκε και πως ο πατέρας τους κατηγορείται πως την έχει δολοφονήσει.«Ξαφνικά ανακάλυψα τον τρόπο απονομής της δικαιοσύνης στη χώρα μου, αλλά και τον πόνο μιας οικογένειας καταδικασμένης στην αβεβαιότητα», λέει ο Ρεμπό και κάπως έτσι αποφάσισε να μπει στην περιπέτεια να μεταφέρει στον κινηματογράφο την υπόθεση Βιγκέρ.

Στην ταινία βλέπουμε τη Νόρα, μια γυναίκα ένορκο στην πρώτη δίκη να προσπαθεί να βρει στοιχεία υπέρ του κατηγορούμενου επειδή πιστεύει με πάθος πως είναι αθώος. Έτσι απευθύνεται σε έναν γνωστό δικηγόρο και τον πείθει να αναλάβει την υπεράσπιση του Βιγκέρ στο Εφετείο. Οι δυο τους ξεκινούν μια δύσκολη μάχη για την απονομή δικαιοσύνης ενώ η θέση του κατηγορουμένου γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Όμως η Νόρα επιμένει σε τέτοιο βαθμό ώστε η αναζήτηση της αλήθειας της γίνεται εμμονή.

Όπως λέει ο σκηνοθέτης, «ο κινηματογράφος οφείλει μεταξύ άλλων να δίνει και μια άλλη προοπτική. Να αφηγηθεί αυτή τη δίκη και να φωτίσει από κοντά τη διαδικασία της δικαιοσύνης. Να μας παρουσιάσει τη λειτουργία του Κακουργιοδικείου σήμερα. Να μας βοηθήσει να συνειδητοποιήσουμε την πολυπλοκότητα της διαδικασίας και να κατανοήσουμε το δράμα που εξελίσσεται κατά τη διάρκεια μιας δίκης. Η ταινία σέβεται όσα ελέχθησαν στο κοινό και στις τηλεφωνικές συνομιλίες. Αναφορικά με την υπόθεση δεν χρειάστηκε να επινοήσουμε κάτι. Τα πάντα είναι αληθινά. Μόνο η Νόρα είναι φανταστικό πρόσωπο στην υπόθεση αυτή».

Τελειώνοντας αξίζει να σταθούμε στις εξαιρετικές ερμηνείες της Μαρίνα Φουά και του Ολιβιέ Γκουρμέ.

ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΕΣ ΜΠΕΡΝΑΝΤΕΤ;
WHERE` S YOU GO, BERNADETTE
Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ
Πρωταγωνιστούν: Κέιτ Μπλάνσετ, Κρίστεν Γουίγκ, Λόρενς Φίσμπερν, Έμα Νέλσον, Τζούντι Γκριρ, Μπίλι Κράνταπ

«Είναι ένα σύνθετο πορτρέτο μιας ώριμης γυναίκας που ενώ τυγχάνει να είναι διάνοια, δεν εξασκεί την τέχνη της. Η Μπερναντέτ είναι ένα μαγευτικό πρόσωπο, μια δυναμική γυναικεία παρουσία που είναι ταυτόχρονα και η ‘φωνή’ πολλών ανθρώπων. Αυτό που μου κέντρισε το ενδιαφέρον σε αυτή την ιστορία είναι η δυσκολία ενός καλλιτέχνη ή κάποιου ατόμου που δημιουργεί να συνεχίσει να δημιουργεί εξαιτίας κάποιων παραγόντων», σημειώνει ο σκηνοθέτης Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ αναφορικά με την ταινία του «Που χάθηκες Μπερναντέτ;» (Where’s you go Bernadette?).

Η υπόθεση της ταινίας έχει να κάνει με την εξαφάνιση μιας γυναίκας. Πρόκειτια για την Μπερναντέτ Φοξ, η οποία ζει μια ευτυχισμένη ζωή με το σύζυγο και τη 15χρονη κόρη της. Αν κάτι λείπει από την –υπέροχη κατά τα άλλα- ζωή της, είναι λίγη περιπέτεια. Και ενώ η οικογένεια ετοιμάζεται να κάνει ένα ταξίδι στην Ανταρκτική η Μπερνεντέτ εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Η κόρη της ενώ προσπαθεί να την εντοπίσει θα ανακαλύψει μια σειρά από συγκλονιστικά στοιχεία που έχουν σχέση με το παρελθόν της εξαφανισμένης μητέρας της.

Η πολύ ενδιαφέρουσα αυτή ταινία του Λινκλέιτερ, ο οποίος έχει σκηνοθετήσει την τριλογία «Πριν το ξημέρωμα» (1995), «Πριν το ηλιοβασίλεμα» (2004) και «Πριν τα μεσάνυχτα» (2013) καθώς και τις ταινίες «Νεανικά μπερδέματα» (1993), «Μεγαλώνοντας» (2014, Χρυσή Σφαίρα Σκηνοθεσίας) κ.α., είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Μαρία Σεμπλ το οποίο κυκλοφόρησε το 2012.

Η πρωταγωνίστρια Κέιτ Μπλάνσετ, μιλώντας για το βιβλίο της Σεμπλ, λέει: «Ήταν όντως συναρπαστικό, ξεκαρδιστικό στο να το διαβάζεις μα πολύ δύσκολο να γίνει μεταφορά στην οθόνη. Η Μαρία Σεμπλ έχει φτιάξει μερικούς πραγματικά ασυνήθιστους χαρακτήρες».

Ο σκηνοθέτης, δημιουργός πολλών αγαπημένων ταινιών, μπόρεσε και εντόπισε τις βασικές θεματικές του βιβλίου που ενδιαφέρουν το κοινό. Ο ίδιος λέει: «Η ιστορία αυτή στοχεύει σε κάτι που μπορεί να μετατραπεί σε εφιάλτη πολλών ανθρώπων. Έχετε ακούσει ποτέ την εξής άποψη: Το πιο επικίνδυνο πράγμα στον κόσμο είναι ένας δημιουργός που δεν δουλεύει; Αυτό είναι πράγματι λυπηρό».

ΤΟ ΑΥΤΟ: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
IT CHAPTER TWO
Σκηνοθεσία: Αντρέ Μουσιέτι
Πρωταγωνιστούν: Τζέιμς Μακαβόι, Χαβιέ Μποτέτ, Τζέσικα Τσάστεϊν, Μπιλ Σκάρσγκαρντ, Μπιλ Χάντερ, Σοφία Λίλις, Τζέι Ράιαν, Τζακ Ντίλαν Γκρέιζερ, Άντι Μπιν, Τζάντεν Μαρτέλ, Γουάιτ Όλεφ, Σοφία Λίλις, Φιν Γούλφχαρντ, Τζέρεμι Ρέι Τέιλορ, Τσόουζεν Τζέικομπς, Ξαβιέ Ντολάν, Αϊζέια Μουσταφά, Τζέιμς Ράνσον

Έχουν περάσει 27 χρόνια όταν το Κακό επισκέπτεται και πάλι την πόλη του Ντέρι. Έτσι οι παλιοί φίλοι και μέλη του Κλαμπ των Χαμένων, αν και έχουν μεγαλώσει, ξανασυναντιούνται για να το αντιμετωπίσουν.

Ο σκηνοθέτης Άντι Μουσιέτι, πριν καλά-καλά τελειώσει την πρώτη ταινία –μεταφορά του βιβλίου του Στίβεν Κινγκ- είχε αρχίσει να σχεδιάζει τη συνέχειά της! «Έχω ασχοληθεί με το πρότζεκτ πολύ καιρό, το έχω διαμορφώσει, έχω ξεπεράσει δυσκολίες και το έχω απολαύσει. Είχα έντονη σύνδεση με τη διαδικασία της δημιουργίας της ταινίας και δεν μπορούσα να αποστασιοποιηθώ. Προφανώς, ήταν καταπληκτικά και είμαι πολύ ευχαριστημένος και κολακευμένος», σημειώνει.

ANGRY BIRDS: Η ΤΑΙΝΙΑ 2
THE ANGRY BIRDS MOVIE 2
Σκηνοθεσία: Θάροπ Βαν Όρμαν

Τα θυμωμένα πουλιά που δεν πετάνε και τα κακόβουλα πράσινα γουρούνια αντιμετωπίζουν μία κοινή απειλή που βάζει σε κίνδυνο τα νησιά τους. Ο Ρεντ, ο Τσακ, ο Μπομπ και ο Σούπερ Αετός επιστρατεύουν την αδελφή του Τσακ, Σίλβερ, και ενώνουν τις δυνάμεις τους με το γουρούνι Λέοναρντ, τη βοηθό του Κόρτνεϊ και τον Γκάρι για να κάνουν ανακωχή και να σχηματίσουν μία απίθανη ομάδα που θα σώσει τα νησιά τους.

ΠΟΡΦΥΡΑ ΠΟΤΑΜΙΑ
LES RIVIERES POURPRES
Σκηνοθεσία: Ματιέ Κάσοβιτς
Πρωταγωνιστούν: Ζαν Ρενό, Βενσάν Κασέλ, Νάντια Φαρές, Καρίμ Μπελκαντρά, Ντομινίκ Σαντά, Ζαν-Πιερ Κασέλ, Ντιντιέ Φλαμάν, Φρανσουά Λεβαντάλ

Ένας βίαιος φόνος έχει συνταράξει την Γκερμόν, μια κωμόπολη στους πρόποδες των Άλπεων, κέντρο της οποίας είναι το πανεπιστήμιο. Την υπόθεση αναλαμβάνει ο αστυνόμος Πιέρ Νιεμάν. Την ίδια ώρα, ο Μαξ Κερκεριάν, ερευνά τη βεβήλωση ενός νεκροταφείου και τη διάρρηξη ενός σχολείου, στο Σαρζάκ, μια πόλη 300 χιλιόμετρα μακριά από την Γκρεμόν. Όμως η έρευνα των δύο υποθέσεων οδηγεί στο μυστηριώδη θάνατο ενός κοριτσιού 20 χρόνια πριν. Οι δύο υποθέσεις οδηγούν σε μια απίστευτη υπόθεση από το παρελθόν.

Η ταινία, η οποία γυρίστηκε το 2000, είναι μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Ζαν Κριστόφ-Γκρανζέ, που κυκλοφόρησε το 1999. Εξαιρετικό ατμοσφαιρικό θρίλερ, με ανατροπές.

ΟΙ ΝΥΧΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΜΠΙΡΙΑ
LE NOTTI DI CABIRIA
Σκηνοθεσία: Φεντερίκο Φελίνι
Πρωταγωνιστούν: Τζουλιέτα Μαζίνα, Φρανσουά Περιέ, Αμαντέο Νατζάρι, Φράνκο Φαμπρίτσι, Άλντο Σιλβάνι, Φράνκα Μάρτζι, Ντόριαν Γκρέι

Γυρίστηκε το 1957, κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας και η πρωταγωνίστρια Τζουλιέτα Μασίνα –και σύζυγος του σκηνοθέτη- κέρδισε το βραβείο ερμηνείας στις Κάννες.

Η Καμπίρια είναι μια καλόκαρδη πόρνη η οποία αναζητά τον αληθινό έρωτα. Όμως όλοι όσοι της υπόσχονται αγάπη το μόνο που θέλουν είναι να την εκμεταλλευτούν. Κάποιος της κλέβει την τσάντα, η Καμπίρια θέλει να πέσει στον Τίβερη, ο Όσκαρ που τον ερωτεύεται αποδεικνύεται προικοθήρας.

Ο ΔΡΑΚΟΣ ΤΟΥ ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ
Μ
Σκηνοθεσία: Φριτζ Λανγκ
Πρωταγωνιστούν: Πίτερ Λόρε, Έλαν Βίντμαν, Ίνγκε Λάντγκουτ, Ότο Βέρνικε, Τεόντορ Λόος, Γκούσταφ Γκρούντγκενς

Αριστούργημα που γυρίστηκε το 1931, με θέμα έναν τρομερό κατά συρροή δολοφόνο παιδιών ο οποίος δρα στο Βερολίνο το 1930. Το μοναδικό στοιχείο είναι πως ο δολοφόνος σφυρίζει πάντα έναν συγκεκριμένο σκοπό. Η έντονη αστυνόμευση αναγκάζει τους μικροκακοποιούς της πόλης, οι οποίοι δεν μπορούν να δράσουν λόγω της αστυνομικής παρουσίας, να ψάξουν οι ίδιοι να ανακαλύψουν το δολοφόνο. Σύντομα θα τα καταφέρουν όταν ένας τυφλός ζητιάνος θα τον ακούσει να σφυρίζει. Οι κακοποιοί τον πιάνουν και τον οδηγούν σε αυτοσχέδια δίκη.

Η ταινία έκανε πρεμιέρα το 1931 και απαγορεύτηκε το 1934. Από τότε είχε παραμείνει θαμμένη σε κάποιο αρχείο για πολλά χρόνια και το κοινό δεν είχε την ευκαιρία να την δει παρά μόνο από το 1966 και έπειτα.




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο