ΠΟΛΙΤΙΚΗ | Κυριακή, 08 Σεπτεμβρίου 2019

Εμπρός για πίσω το Μετρό Θεσσαλονίκης, με εντολή Μητσοτάκη


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Καλοκαιρινο προγραμμα

Εμπρός για πίσω το Μετρό Θεσσαλονίκης, με εντολή Μητσοτάκη

Ιάσων Μπάντιος - Τον ασκό του αιόλου φαίνεται πως άνοιξε η κυβέρνηση με την επιλογή της να αλλάξει τον σχεδιασμό για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό και να επαναφέρει την λύση της απόσπασης των αρχαίων ευρημάτων. Την ίδια ώρα φαίνεται τουλάχιστον απροετοίμαστη σε σχέση με τον ΟΑΣΘ. Λες και δεν είχε χρόνο να προετοιμαστεί…


Η επιλογή της κυβέρνησης να αλλάξει άρδην τον σχεδιασμό για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό και να επαναφέρει την λύση της απόσπασης των αρχαιολογικών ευρημάτων και της επιστροφής μέρους αυτών πίσω στον σταθμό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως οπισθοδρομική. Και αυτό διότι τα τελευταία χρόνια έχουν προχωρήσει οι μελέτες, έχει πραγματοποιηθεί η επιχωμάτωση των ευρημάτων και έχει τοποθετηθεί η πλάκα οροφής, έργα που ανέρχονται στα 5 εκατομμύρια ευρώ.

Ουσιαστικά ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνηση του επιλέγουν να ακυρώσουν ότι προηγήθηκε για να δικαιώσουν την άποψη των τοπικών στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, με προεξέχοντα τον σημερινό βουλευτή της Στράτο Σιμόπουλο.

Χωρίς να έχει υπάρξει αλλαγή της διοίκησης της Αττικό Μετρό, και προσπερνώντας την απόφαση του Κεντρικού Αρχικού Συμβουλίου που έκανε λόγο για παραμονή των ευρημάτων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε συντονισμό και με τις ευλογίες του Απόστολου Τζιτζικώστα και του Κωνσταντίνου Ζέρβα εισηγήθηκαν την αλλαγή του σχεδιασμού.

Έτσι, ο πρωθυπουργός τόσο από το βήμα των εγκαινίων της 84ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης το βράδυ του Σαββάτου, όσο και από την συνέντευξη τύπου το επόμενο μεσημέρι, ανακοίνωσε την παραπάνω απόφαση, παρατείνοντας την συνολική ολοκλήρωση και απόδοση του Μετρό στους πολίτες στα μέσα του 2023.

Μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε πως δεν είχε ισχυρή άποψη για το θέμα, μέχρι που ενημερώθηκε από τον αρμόδιο υπουργό, Κώστα Καραμανλή, ο οποίος επισκέφθηκε για πρώτη φορά τον σταθμό της Βενιζέλου μόλις την περασμένη Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου, όπου και ενημερώθηκε για πρώτη φορά επίσημα για τις εργασίες στον σταθμό από  τον διευθυντή έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργο Κωνσταντινίδη.

Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης κατά την απάντηση του σχετικά στη συνέντευξη τύπου ανέφερε πως διαβουλεύτηκε με το ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, τον δήμο και την περιφέρεια, και κανείς δεν βρέθηκε να του πει ότι η απόσπαση δεν είναι η ενδεδειγμένη λύση. Γιατί άραγε;

Πρέπει δε να σημειώσουμε ότι όλα αυτά διαδραματίζονται με φόντο τις επιστολές του εργολάβου που υλοποιεί το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, μέσω των οποίων έκανε λόγο για καθυστερήσεις στην πορεία των εργασιών, και άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να διεκδικήσει επιπλέον χρηματοδότηση από το ελληνικό δημόσιο. Παλιά μου τέχνη κόσκινο δηλαδή.

Χωρίς σχέδιο για τον ΟΑΣΘ

Την ίδια ώρα ο πρωθυπουργός και ο αρμόδιος υπουργός παρουσιάζονται ανέτοιμοι και απροετοίμαστοι αναφορικά με τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ. Ένα ζήτημα για το οποίο η Νέα Δημοκρατία ως αξιωματική αντιπολίτευση άσκησε σκληρή κριτική στην απερχόμενη κυβέρνηση για τους χειρισμούς της.

Ωστόσο φαίνεται πως τα αρμόδια στελέχη της ΝΔ δεν είχαν προετοιμάσει κανένα απολύτως σχέδιο. Έτσι ο κ. Μητσοτάκης αρκέστηκε να ανακοινώσει ότι θα δοθούν και άλλα υπεραστικά και περιαστικά δρομολόγια στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ώστε να απελευθερωθούν λεωφορεία για τον κεντρικό αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης. Καμία αναφορά για αγορά νέων λεωφορείων όπως μας είχε πει τις προηγούμενες ημέρες ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, έχει ζητήσει από το υπουργείο ένα στρατηγικό σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης το οποίο θα έχουμε σύντομα. Βέβαια δεν παρέλειψε να κλείσει το μάτι στους ιδιώτες υπενθυμίζοντας ότι οι αστικές συγκοινωνίες απελευθερώνονται με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία στα τέλη του 2019.

Αξίζει να σημειωθεί ότι καμία αναφορά δεν έγινε στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), αρμόδιος φορέας για τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό της πόλης, ενόψει μάλιστα της έλευσης του Μετρό.

Κατά τ’ άλλα από τα έτοιμα..

Σε σχέση με τα υπόλοιπα θέματα της Θεσσαλονίκης ο κ. Μητσοτάκης θα μπορούσαμε να πούμε ότι έφαγε από τα έτοιμα, καθώς ανακοίνωσε έργα και αποφάσεις που έχουν παρθεί και εκκινήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση, όπως η ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, η παραχώρηση στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας έκτασης του δημοσίου για την δημιουργία πάρκου καινοτομίας, το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ, αλλά και η δημιουργία μουσείων στο μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά, το οποίο ήθελαν κατά το παρελθόν να ιδιωτικοποιήσουν.

Η Συμφωνία είναι μια, μην παραχαράσσετε την ιστορία

Κληθείς να σχολιάσει την στάση της κυβέρνησης του απέναντι στη Συμφωνία των Πρεσπών ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε πως συνεχίζει να πιστεύει ότι είναι μια «εθνικά επιζήμια Συμφωνία», η οποία όμως έχει κυρωθεί από τη Βουλή και άρα δεν αλλάζει κατά το δοκούν. Έτσι, όπως ο ίδιος είπε, «το όνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ελέγχουμε την εφαρμογή της».

Καμία ακύρωση, καμία αλλαγή της λοιπόν. Μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης γνωστοποίησε ότι κάποια στιγμή θα συναντήσει τον ομόλογο του Ζόραν Ζάεφ. Απέφυγε ωστόσο να ονοματίσει τη γειτονική χώρα, τη Βόρεια Μακεδονία δηλαδή.

«Ο Μαρινάκης δεν είναι φίλος μου»

Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε η ερώτηση που δέχθηκε ο Κ. Μητσοτάκης για τις σχέσεις που διατηρεί με τον επιχειρηματία Βαγγέλη Μαρινάκη, ο οποίος μάλιστα βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη για να παρακολουθήσει την ομιλία του πρωθυπουργού το βράδυ του Σαββάτου.

Πιο συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός ερωτήθηκε αν η σχέση του με τον επιχειρηματία δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού για τους υπόλοιπους επιχειρηματίες. Ο κ. Μητσοτάκης αρνήθηκε την οποιαδήποτε σχέση του με τον Β. Μαρινάκη, δήλωσε μάλιστα πως τον χαιρέτησε το βράδυ του Σαββάτου στην είσοδο του ξενοδοχείου που διαμένουν και οι δύο. «Δικιά μου δουλειά είναι να θέτω κανόνες, δεν έχω προσωπικές σχέσεις με επιχειρηματίες» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Μητσοτάκης.

 




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο