ΠΟΛΙΤΙΚΗ | Τρίτη, 08 Οκτωβρίου 2019

Γ. Κατρούγκαλος: Ενεργή αντίδραση και όχι κατευνασμός η απάντηση στην Τουρκία


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Καλοκαιρινο προγραμμα

Γ. Κατρούγκαλος: Ενεργή αντίδραση και όχι κατευνασμός η απάντηση στην Τουρκία

Δεν αποδίδουν οι πολιτικές κατευνασμού για δημιουργία... διαπροσωπικών σχέσεων με τον Ερντογάν, αυτό που χρειάζεται είναι ενεργητική αντίδραση, τόνισε ο τομεάρχης Εξωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Κατρούγκαλος Στο Κόκκινο και τον Στάθη Σχινά. Έκρουσε παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου για την ελληνική μειονότητα στην Αλβανία, από την οποία η Ελλάδα δεν απέσπασε εγγυήσεις για το περιουσιακό και το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού των βορειοηπειρωτών πριν υποστηρίζει την προοπτική ένταξης στην ΕΕ της γειτονικής χώρας.


«Η επιθετικότητα της Τουρκίας μας απασχολεί πολύ, ιδιαίτερα όσον αφορά την παραβατικότητα σε σχέση με την Ελλάδα … δεν έχουμε δει από την μεριά της κυβέρνησης ούτε να συζητιέται το θέμα στη συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν στις ΗΠΑ ούτε ακούσαμε λέξη για κυρώσεις στην επικοινωνία που είχε ο υπουργός Εξωτερικών Ν. Δένδιας με τον ομόλογό του στην Κύπρο, ή ακόμη και τον ομόλογό του των ΗΠΑ κ. Πομπέο κατά την επίσκεψη του τελευταίου», είπε ο κ. Κατρούγκαλος. «Είναι άλλο να είναι κανείς υπέρ του διαλόγου -εμείς πάντα ήμασταν- και άλλο να μην κινείται στις ράγες που είχαμε θέσει στην εξωτερική πολιτική το προηγούμενο διάστημα, με την σημαντική διπλωματική επιτυχία για την λήψη κυρώσεων από την ΕΕ στην Τουρκία».

Δεν πρέπει η κυβέρνηση να θεωρεί ότι μία πολιτική κατευνασμού θα καλλιεργήσει διαπροσωπικές σχέσεις με τον πρόεδρο Ερντογάν και αυτό θα έχει θετικές επιπτώσεις στα θέματα της Ελλάδας. Πρέπει να αντιδρά στις προκλήσεις, με τον ίδιο ενεργητικό τρόπο που αντιδρούσε και η δική μας εξωτερική πολιτική.

Σχολιάζοντας τις τελευταίες επιθετικές κινήσεις της Τουρκίας στην βόρεια Συρία, με τις «πλάτες» των ΗΠΑ, ο κ. Κατρούγκαλος τόνισε ότι παγίως η θέση της Ελλάδας είναι υπέρ της διεθνούς νομιμότητας, «οι μονομερείς ενέργειες και ειδικά οι στρατιωτικές δεν είναι στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου, θα πρέπει η διεθνής κοινότητα και ο ΟΗΕ να αντιδράσουν με τον τρόπο που πρέπει».

Επανερχόμενος στο θέμα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, σχολίασε ότι και σε αυτό το πεδίο «ο κ. Μητσοτάκης τρώει από τα έτοιμα … αλλά τελειώνουν, δυστυχώς βλέπουμε σε μερικά θέματα να προετοιμάζεται μια αλλαγή γραμμής», αναφέροντας ενδεικτικά το θέμα της διεύρυνσης της ΕΕ στα δυτικά Βαλκάνια, για το οποίο η Ελλάδα ήταν πάντα υπέρ, με στόχο και την συμμόρφωση των χωρών αυτών με το ευρωπαϊκό κεκτημένο και την ανάγκη να θωρακιστούν τα δικαιώματα των ελληνικών μειονοτήτων.

«Βλέπουμε μία στροφή, να ταυτίζει η ελληνική κυβέρνηση τις ευρωπαϊκές προοπτικές Αλβανίας και Βόρειας Μακεδονίας, χωρίς να έχει εκ των προτέρων εξασφαλίσει τις απαραίτητες εγγυήσεις, το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού της μειονότητάς μας στην Αλβανία και την εξασφάλιση της περιουσίας της που κινδυνεύει», τόνισε ο κ. Κατρούγκαλος. «Εάν συνεχίσει να κινείται σε αυτό το πλαίσιο η εξωτερική πολιτική της Ελλάδας στα δυτικά Βαλκάνια, είναι ένας εξαιρετικά επικίνδυνος, ολισθηρός δρόμος».

Στο δεύτερο μέρος της συνέντευξής του ο κ. Κατρούγκαλος αναφέρθηκε αναλυτικά στις τελευταίες αποφάσεις του ΣτΕ, σε σχέση με το ασφαλιστικό, θυμίζοντας ότι οι βασικές αρχές της μεταρρύθμισης που ενοποίησε τα ταμεία «όχι απλώς κρίθηκαν συνταγματικές από το ΣτΕ, αλλά και σύμφωνες με τις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας … Πλευρές της μεταρρύθμισης που κρίθηκαν αντισυνταγματικές», σημείωσε, «αφορούν παράπλευρες λεπτομέρειες του νόμου σε καμία περίπτωση δεν ανατρέπουν την τομή που έφερε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ».

«Το δικαστήριο έκρινε -κυρίως για τυπικό λόγο- ότι οι αναπροσαρμογές στις επικουρικές συντάξεις ήταν αντισυνταγματικές, γιατί δεν υπήρχε πλήρης αναλογιστική μελέτη όπως υπήρχε στον ΕΦΚΑ. Επειδή δεν άλλαξε συνολικά και άρδην το σύστημα υπολογισμού των επικουρικών όπως των κύριων συντάξεων, υπήρχαν αναλογιστικές προβολές (μίνι αναλογιστικές μελέτες ως την δεκαετία του 2020, όχι ως το 2060). Δεν είχε ζητηθεί από τους θεσμούς κάτι τέτοιο … είναι μία τυπική έλλειψη, αν προσκομιστεί τώρα  αναλογιστική μελέτη από την Εθνική Αναλογιστική Αρχή, παύει και ο λόγος της αντισυνταγματικότητας», ξεκαθάρισε ο ίδιος.

«Η απόφαση λέει ότι η επικουρική … πρέπει να αντιμετωπίζεται και ως η κύρια, δηλαδή ως υποχρέωση του κράτους, με βάση παλαιότερη απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ ότι μπορεί να εξυπηρετείται μόνο μέσω ΝΠΔΔ … αυτή η παλαιά νομολογία επιβεβαιώνεται από την παρούσα του ΣτΕ και εμποδίζει οποιαδήποτε διολίσθηση του “πρώτου πυλώνα” σε κατεύθυνση ιδιωτικοποίησης», όπως υπογράμμισε ο κ. Κατρούγκαλος.

«Η μόνη σοβαρή αμφισβήτηση πλευράς του νόμου που σχετίζεται στενά με την μεταρρύθμιση», συνέχισε, είναι αυτή που αφορά τα ποσοστά αναπλήρωσης στον υπολογισμό των συντάξεων, «ήταν μία επιλογή που κάναμε γιατί θέλαμε να προστατέψουμε την σύνταξη των σχετικά χαμηλόμισθων, όλων όσοι είχαν μέσο μηνιαίο εισόδημα γύρω στα 1.000 ευρώ … το ποσοστό αναπλήρωσης ήταν περίπου 80%, δηλαδή σύνταξη 800 ευρώ. Αντίθετα, κάποιος με μηνιαίο εισόδημα 4.000 ευρώ … θα έπαιρνε γύρω στα 2.500 ευρώ, ποσοστό αναπλήρωσης 60% … το ΣτΕ λέει ότι η κυβέρνηση πρέπει να δώσει κάτι παραπάνω στους υψηλόμισθους … δεν μου φαίνεται κακό, ο λόγος για τον οποίο δεν είχαμε δώσει ψηλότερο ποσοστό αναπλήρωσης ήταν ότι δεν έφτανε η δημοσιονομική δαπάνη … αν καταφέρει η κυβέρνηση τώρα που υπάρχει δημοσιονομικός χώρος εκτός κρίσης να αυξήσει τα ποσοστά αναπλήρωσης των πιο υψηλόμισθων χωρίς να πειράξει τους χαμηλόμισθους και την εθνική σύνταξη, δεν βλέπω πρόβλημα», όπως είπε χαρακτηριστικά.




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο